Personlig trening / treningsveiledning

Personlig trening / treningsveiledning
En personlig trener tilpasser treningen til hver enkelt, hvor man får et skreddersydd opplegg etter hva som er målsettingen. Både nybegynnere og viderekomne kan benytte seg av en personlig trener.

En personlig trener kan hjelpe deg med:

  • Å komme i gang med trening
  • Opptrening / rehabilitering
  • Vektnedgang / Overvekt
  • Livsstilsendring
  • Å gå opp i vekt
  • Å få økt styrke, en bedre utholdenhet, balanse og koordinasjon
  • Veilede i forhold til riktig teknikk / intensitet
  • Å presse deg til å yte litt ekstra

Funksjonell vurdering

For å kunne skreddersy et individuelt treningsprogram, utførers det en funksjonell vurdering i forkant. Det legges vekt på stabilisering av ryggsøylen og bekkenet, samt aktivering av kjernemuskulatur. Stabilitet rundt skulderleddet, nakken, hofter, knær og ankler er også noe som testes. Testresultatene ligger til grunn for valg av treningsøvelser og treningsnivå / intensitet.

Det anbefales at eventuelle «vondter»/skader undersøkes av fysioterapeut eller kiropraktor før det settes i gang med trening.

Gruppetrening
Å trene sammen med andre kan virke ekstra motiverende. Du vil få god veiledning under treningen, og personlig treneren vil sørge for variasjon, mestring og økt treningsglede.

  • Seniortrening: En effektiv og morsom trening som passer for alle over 60 år. Det legges vekt på balanse, stabilitet og funksjonelle øvelser.

 

  • Sirkeltrening
    En effektiv treningsform hvor vi kombinerer flere øvelser i en bestemt rekkefølge. Her er det fokus på både styrketrening, fettforbrenning og økning av utholdenhet. NB! Passer for alle.

Del: