LIVSKVALITETTRENING

KS TRENING
– et treningssenter med fokus på livskvalitet

I April 2018 åpnet Klinikk Selsaas dørene til KS trening, et treningssenteret som ligger i samme lokaler som klinikken. Om du er pasient eller ei, er du hjertelig velkommen til å være medlem hos oss.
Våre dyktige behandlere, personlige trenere, og vår smilende May i resepsjonen står alle på for at du skal trives hos oss.

KS trening er opptatt av kvalitet. Ikke bare kvalitet i treningen, men også livskvalitet. Hos oss skal du oppleve trygghet og mestring. Vi har Personlige trenere som kan sette opp et individuelt tilpasset treningsprogram. Er du pasient, blir du ofte satt opp til en «funksjonell analyse», hvor vi setter opp øvelser etter dine svakheter og styrker, og hvor vi tar hensyn til problemstilling og evt. smertenivå. Om du ikke er pasient, kan du likevel få tilbudet om en slik analyse, for å tilpasse treningsprogrammet godt til deg og dine behov.

KS Trening er de eneste på Haugalandet som tilbyr InBody-analyse, en måling av kroppssammensetning. Dette kan være bevisstgjørende og motiverende for å få til en endring. Analysen vil avdekke svakheter og styrker, og resultatene kan brukes til å skreddersy trening- og kostholdsopplegget. Du får målt blant annet muskelmasse i kg, fettmasse i kg og prosent, viceralt fett (fett rundt indre organer), hvileforbrenning og væskebalanse.

 

Vi har moderne utstyr, store og lyse lokaler, og faglig kompetanse i veggene. Dersom målet ditt er rehabilitering i forhold til en skade, eller det å øke fysisk aktivitetsnivå, bli sterkere, eller å gå ned / opp i vekt, kan vi hjelpe deg!

 

Noen råd til å komme i gang:

1. Sett deg konkrete mål. Bestem deg for hva du ønsker å oppnå innen en satt tidsfrist.

2. Finn en aktivitet du liker. Det er lettere å gjennomføre treningsøkten dersom du liker det du holder på med. Styrketrening, utholdenhetstrening, dans, yoga, Crossfit, svømming er eksempler på forskjellige aktiviteter å prøve.

3. Skaff deg en treningspartner og gjør avtaler. Forpliktelser gjør det vanskeligere å droppe treningen.
4. Planlegg treningen. Lag ukeplaner. Planlegger du treningsuken i forkant, blir det lettere å følge planen.
5. Skaff deg kunnskap om trening. Få grundig opplæring av treningsveileder, både styrketrening og kondisjonstrening. Finn ut hvilken belastning og intensitet du skal trene med.

6. Sliter du med motivasjon? Ta noen timer med PT, for oppfølging og inspirasjon, slik at du får et lite spark bak til å virkelig komme i gang!

7. Husk hverdagsaktivitet. Få kroppen i gang ved å legge inn hverdagsmosjon som å droppe heisen til fordel for trappene, eller å ta sykkelen til jobb.

Kom innom for en prat, eller for en kaffe.

Vi tilbyr gratis prøveuke. Dersom dette ønskes, spør oss.

Ordinær medlemspris: 400 kr pr mnd.
3 mnd bindingstid.

Hilsen
Personlig trener Christine Nielsen